
Нерідко при консультуванні людей, що звертаються до нас, можна почути питання про їхні наступні дії після того, як вони звернулися в страхову компанію за виплатою матеріального збитку, що виник в наслідок дорожньо-транспортної пригоди (ДТП).
Якщо сталося ДТП, Ви є потерпілою особою та маєте поліс Обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності автовласників (“автоцивілка”), – страхова компанія протягом 10 робочих днів з моменту повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду має надати експерта, який огляне Ваш автомобіль (стаття 33 Закону України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”). Якщо в зазначений термін страхова компанія не надала спеціаліста, то Ви маєте право звернутися до незалежного оцінювача для визначення величини завданого збитку в наслідок пошкоджень Вашого транспортного засобу. В даному разі, таку оцінку зазвичай проводять, коли потрібно терміново ремонтувати автомобіль (автомобіль є засобом отримання доходу) або продавати його. Деякі страхові компанії відразу пропонують клієнтам особисто знайти оцінювача для визначення матеріального збитку.
Якщо Ви маєте сумнів, в об’єктивності оцінки, що проводить страхова компанія, Ви можете замовити свою незалежну оцінку або огляд спеціалістом Вашого транспортного засобу. За даними такого огляду, в будь який момент оцінювач може надати повний пакет документів з висновками про величину збитку, на підставі якого ви можете оскаржувати суму збитку, яку Вам пропонує до відшкодування страхова компанія. Також, для більшої впевненості в правильності фіксування даних експертом запропонованим Вам страховою компанією, Ви можете запросити на огляд стороннього оцінювача, який паралельно з ним проведе огляд. Такий огляд, як правило, мінімізує перелік розбіжностей між об’ємом пошкоджень, які фіксує спеціаліст страхової компанії та даними протоколу огляду, який складається незалежним оцінювачем.
Варто нагадати, що виплата збитку страховою компанією відбувається після надання всіх документів та узгодження з особою, яка має право на отримання відшкодування, в термін 15днів (стаття 36 Закону України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”). Самим “головним документом” на підставі якого страхова компанія здійснює виплату матеріального збитку є рішення суду.
Виникають ситуації коли, на погляд особи, що понесла матеріальні втрати, занижуються вартість ремонтний операцій та складових автомобіля, що підлягають заміні під час ремонту. В таких випадках можна перевірити розрахунки спеціаліста страхової компанії та визначити реальний збиток відшкодування, яке може очікувати постраждала особа. Копію висновку про розмір збитку, що відшкодовуються потрібно вимагати у страхової компанії. Важливо додати, що за законом згідно статті (ст. 36 Закону України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”) страхова компанія не виплачує 20% ПДВ. Тому, щоб визначити, чому вартість ремонту за даними оцінки або СТО не збігається з вартістю визначеною страховою компанією, варто враховувати такий момент.
При визначенні розміру шкоди, що понесла особа в наслідок протиправних дій, ДТП, пожежі та ін., яка застрахована по “КАСКО” – сума відшкодування в такому разі набагато залежить від умов договору, що укладений зі страховою компанією. За такими договорами, як правило, на суму відшкодування впливає величина франшизи, вибір станції технічного обслуговування, страхова сума та обсяг пошкоджень автомобіля.